Workshop Úspory ve výrobě
Znáte slabá místa vaší společnosti? Máte zpracovaný business plán na příští rok? Máte správně nastavené procesy ve firmě? Přesně tyto otázky padly na workshopu s názvem Úspory ve výrobě, který na začátku května uspořádala společnost Heidelberg. Do prostor pražské centrály se sjelo téměř 40 lidí, kteří si vyslechli a diskutovali s řečníky zabývající se tématy jako budoucnost evropského tisku nebo správné ohodnocení firmy. Jsme potěšeni, že i my jsme se mohli podílet na tomto zajímavém workshopu přednáškou na téma Nástup mileniálů do vedoucích pozic.
Účastníci workshopu se shodli, že aktuálně nejpalčivějším problém v polygrafii je nedostatek kvalifikovaných zaměstnanců. Podle údajů společnosti Heidelberg nemá dokonce 80 % pracovníků tiskáren patřičné vzdělání a neumí obsluhovat nové typy strojů. Dalším problémem řady firem je, že ve výrobě nedochází k relevantnímu měření a průběžnému vyhodnocování hodnot. Mnohé firmy tak nemají reálnou představu o ceně hodiny provozu stroje. Navíc řada firem stále upřednostňuje cenu před kvalitou, obzvlášť při výběru materiálů. Neméně závažným problém je také minimální komunikace uvnitř firmy, ať už mezi obchodním a výrobním oddělením, nebo mezi vedením a samotnou firmou. Nosná myšlenka prvního dílů workshopu zněla: Hledejte slabá místa ve výrobě a na ty se zaměřte! Jaké další změny v oboru a na trhu aktuálně probíhají, si můžete přečíst v rozhovoru s obchodním ředitelem Heidelberg Praha Jaroslavem Švejdou. Rozhovor najdete v Novinách pro grafický průmysl č. 12, které vyjde 22. června 2017.