Workshop Heidelberg: Automatizace v předtiskové přípravě
12. září se v prostorách společnosti Heidelberg Praha konal další z řady workshopů pro profesionály z polygrafické branže a stejně jako při předchozích workshopech byla GRAFIE CZ odborným partnerem workshopu. Tentokráte GRAFII CZ zastupovali Martin Novotný a Vít Kulka. Hlavním tématem workshopu byla Automatizace v předtiskové přípravě. Celý workshop moderoval Jaroslav Švejda, obchodní ředitel společnosti Heidelberg Praha. Klíčovou myšlenkou akce byla nezbytnost změnit zažité postupy, protože jak bylo trefně zmíněno, „staré zvyky vám nové dveře neotevřou“. V rychle se měnící situaci na trhu obstojí a bude schopen nalézat nové příležitosti jen ten, kdo bude schopen a ochoten změnit své uvažování a odváží se ke změnám a modernizaci stávajících postupů. Workshop byl zaměřen na praktické ukázky založené na softwarových řešení společností Heidelberg a Enfocus:
Za společnost Heidelberg byl prezentován Prinect Digital Print Manager, který umožňuje zefektivnit a zautomatizovat přípravu a tisk digitálních zakázek na digitálních tiskových systémech Heidelberg i jiných výrobců a jednoduše integrovat digitální tiskovou produkci s ostatními moduly řešení Prinect.
Společnost GRAFIE CZ prezentovala řešení postavená na produktech Enfocus. V první části jsme prezentovali zjednodušení příjmu tiskových dat pomocí kombinace produktu Enfocus Connect a Enfocus Switch. Enfocus Connect umožnil zkontrolovat data ještě na straně odesilatele a zadat doprovodné informace o zakázce (metadata). Zkontrolovaná data odeslal do tiskárny do workflow vytvořeného v prostředí Enfocus Switch, kde byla metadata použita k přejmenování a zatřídění přijatých dat a k okamžitému odeslání notifikací (s případným upozorněním na chybu v datech) jak zákazníkovi, tak dovnitř firmy.
Další prezentace patřila opět řešení z rodiny Heidelberg Prinect – Prinect Portal, které propojuje zákazníky, obchod i výrobu v jednom společném prostředí a umožňuje jim přes webové rozhraní vytvářet kalkulace, sledovat zakázku, stav jejího zpracování, případně si předávat informace nezbytné pro její úspěšné dokončení. Tato schopnost byla prezentována na konkrétním příkladu zakázky, kdy zákazník přes webové rozhraní potvrzoval jednotlivé stránky publikace a zatímco schválené stránky mohly být ihned dále zpracovávány, zákazník mohl odmítnuté stránky opravit a do systému znovu nahrát a bezproblémově dodatečně zařadit do zpracovávané zakázky.
V další prezentaci GRAFIE CZ jsme zapojili i účastníky workshopu – pomocí QR kódu a chytrého telefonu mohli na speciální předváděcí webové stránce objednat jednu ze dvou připravených publikací a zároveň v přímém přenosu na plátně sledovat, jak je jejich jejich zakázka v prostředí Enfocus Switch automaticky zpracovávána až do podoby finálního tiskového archu (tedy včetně automatické archové montáže). Celý proces přípravy dat, včetně automatické personalizace na základě zadaných údajů a archové montáže, proběhl bez zásahu obsluhy a trval jen několik minut.
Za zmínku stojí, že předváděná řešení Heidelberg a Enfocus si zásadním způsobem nekonkurovala, nabízela různé možnosti a pohledy na automatizaci a v některých případech se nabízela i možnost vzájemné koexistence a spolupráce.
Na závěr nabízíme video, které celý workshop uvádělo a které považujeme za na jednu stranu úsměvné, ale na druhou stranu varující – je třeba si včas uvědomit, ve kterém roce závodíme.